07 april, 2008

Nu ska jag bli läkare


Jag var med grabben på vårdcentralen idag eftersom han hade feber och ont i halsen. 60 minuters väntan på 1 minuts behandling. Doktor måste vara världens enklaste jobb, jag ställde ju själv diagnosen halsfluss redan på väg dit. Och visste exakt vad man behövde göra. Och då är jag ingenjör.

Jag hade klarat av att lysa med en liten ficklampa i halsen och kolla om den var röd. Sen hade jag klarat av att dutta med lilla kräkpinnen och sen stoppa pinnen i en manick som konstarerar "halsfluss". Därefter hade jag enkelt fixat att kolla upp barnets vikt i en tabell så jag visste hur många milligram Kåvepenin jag skulle skriva ett recept på. Och sen hade jag nog grejat att skicka hela klabbet elektroniskt till närmsta apotek. Allt det där kunde jag gjort. Grabben hade till och med klarat av att göra det själv.

Kom igen! 60 papp i månaden, ledig nästan jämt och en massa läckra sjuksyrror som lyder minsta vink. Var anmäler man sig?

2 kommentarer:

Articuno sa...

Lägg också till glädjen att få misstro alla flussare som kommer. "Det brinner i din hals och du har femtiåtta graders feber. Och det här har inträffat två gånger om året de senaste tjugo åren? Ja, det behöver ju inte vara halsfluss, men jag kollar väl för att få tyst på dig..."

Hälsa att han ska krya på sig. Halsfluss är aldrig roligt.

Low sa...

Vet inte vilka vackra sjuksyrror du hittat eller folk som har 60k i månaden men wtf, Im In!