03 december, 2010

Fetmahelg

På lördag kommer våra grymt mysiga vänner på middag, och jag tänker spela ut hela mitt register. Gåsleverburgare, tonfisk á la Dykarbaren, en perfekt cheesecake, bytta efter bytta med Brynt Vispat Smör och ost som luktar ren jävla skräck. Och så söta viner rakt igenom hela middagen. Om min tränare hade läst min blogg hade han ringt polisen.

Men då skulle jag bara lugnt och sakligt påpeka det hälsosamma med tonfisk, och dessutom berättat att tillbehöret minsann är en tomat- och avokado yoghurt. Att yoghurtreceptet innehåller "baconsaft" hade jag däremot utelämnat, för det har dom inte med att göra.

Laddar nu med lite rödvin och På Spåret, sen måste kakan bakas.

Må gott på er.

6 kommentarer:

Dehäreja sa...

Harre javvlar, dregglet rinner ;) Ha en görgo löda!

Malde sa...

Ha en riktigt god helg :-)

XXX sa...

När kan man checka in på château
Fasching? Hur länge får man stanna och kan man boka helpension? Och klädseln? Kornblått va?

Fia sa...

Trevlig helg!

Anonym sa...

Men, nu fattar jag ingenting. Du har ju redan gjort världens godaste cheesecake och dessutom delat med dig av receptet! Jag har gjort den och den var SVINGOD!!! Tack för att du fortsatte att blogga, det är ett stort nöje att läsa det du skriver.
Stor kram från Elin som fick ge dig en kram på röntgen.
Hoppas det blir lyckat kväll.

MISS FURIE sa...

Du verkar ruggit duktig på att laga mat. *slickarmigommunnen*