05 maj, 2008

Självdisciplin Fasching, självdisciplin!


Tillbaka i ekorrhjulet som snurrar t.o.r. Linköping. Jag var ledig torsdag till söndag och lyckades se till att vara bakis i stort sett hela tiden. Rätt värdelöst sett så här i backspegeln, men jag lärde mig en ny sak! Portvin måste vara den dryck som ger den "ohyggligaste" baksmällan. Tätt följt av en blandning av öl, champagne, vitt vin, rött vin och grappa som ger nästan samma resultat. Lite förkylning och feber på det and it's a wrap. Åtminstone om man är man, och därmed drabbas hårdare av sjukdomar än vad kvinnor gör. Igår var jag så sjuk att jag inte ens orkade spela poker, och då är det serious.

Enda trösten var i kommentarerna till förra inlägget. Tåggalningen var tydligen oxå bakis. Och när hon är bakis, då jävlar! En gång lyckades hon vara supertokbakis första dagen på nya jobbet, men det känns som att hon får berätta det själv nån gång. Som gästbloggare?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ALL gul sprit är ful sprit. Värsta bakfyllan får man av allt som är gult: whiskey, cognac, päroncognac (jag ryser vid bara tanken). Så, var portvinet tillräckligt gult, så ja, där har du boven. Utprovat och klart.

Föresten så var det inte första dagen på jobbet, det var... en bit in... eller var det första dagen? Shit, jag minns inte.... hehehe *nervöst skratt*. Men det var RUSKIGT pinsamt.

Tog hämnd på ärtsoppan idag och käkade pizza till lunch, med glass som efterrätt. Satt som en fläskläpp på en maskinist, som min kära sambo brukar säga.

Fasching sa...

Bullshit. Drick ett par flaskor Vintage Port av valfritt märke så får du se. Portvinet, som är en slug blandning av vin OCH sprit ger dels den dova dunkande huvudvärken som kännetecknar en rejäl alkoholförgiftning, men också en orolig mage, blåa tänder, en sladdrig men ändå sträv tunga samt ett knullrufs av guds like.

Att röka cigarrer efter portvinet lindrar inte heller, på något sätt, dessa symptom.