24 november, 2010

November

Vilken jävla skitmånad det är ändå, november. Lång, mörk, kall och jävlig. Och tråkig och ful. Fan ta november, och alla andra månader med snö. Om det inte snöar i oktober förstås, för då fyller jag ju år. Vilket i min ålder är ett jävla skit det med förresten, så fuck oktober too.

Nu är det inte bara novembers fel att jag inte har bloggat på ett tag, jag har varit fullt sysselsatt med att planera Thailandsresa, dricka Amarone, och titta på min tatuering.

Jag fick faktiskt så mycket tips om öar i Thailand att det räcker hela november ut. Jag har till och med fått filmer mailade till mig från snälla människor som är där just nu, komplett med mailadressen till hotellchefen. Så om jag misslyckas med att hitta bra boende på Koh Samui så får jag nog skylla mig själv. Eller möjligen på november.

I övrigt har jag ingenting att rapportera, som jag brukar säga på projektmötena när jag inte gjort det jag ska. Jag härdar ut på den där transportsträckan som jag inte riktigt vet vart den leder, och ger jag fan i att grubbla så mycket så kommer jag väl fram till slut. Och så får vi ta det därifrån.

12 kommentarer:

Hank sa...

Först - som man sa på Schulmans tid. Inte jag då förstås, men andra.

XXX sa...

Förra året bestämde jag att skita i att november är en jävla månad och som november skrattade mig rätt upp i ansiktet! Där får man för att man vågar utmana. Helt rätt att konstatera sakernas tillstånd alltså.
Du svarade dock inte på hur du lyckades så precis på decimetern med längden på det kornblå slösset!

Fasching sa...

Hank: Hej.

DHT: Gjorde jag väl visst det! Kompetens. Inget annat än ren jävla kompetens.

Markattan sa...

Asså vad söta ni är, du och hemska tvillingen!
Som bara måste bråka....

Allvar, jag önskar och hoppas och vet att ni hittar det bästa i Thailand.
Annat är otänkbart.
Annat är fusk.

Markattan

XXX sa...

Aha, men det gällde ju slösset där du genomgått en gedigen utbildning med extrakurs i färgen kornblått. Och att du skulle ha nån som helst kunskap och kompetens när det gäller tygåtgång för plagg som inte ens jag visste skulle tillverkas av slösset det är liiite väl långsökt.
Nåja, det får vara hur det vill med den saken, bra är det och jag (eller du) hade tur!

Anonym sa...

November ska man helt enkelt flytta på och stoppa in mellan maj och juni! /A i Norr

Stockholm Under Ytan sa...

Livet är en fest. Och du är bjuden.

Zäta sa...

Håller med. Kommer lätt på minst 11 månader jag gillar bättre än november.

Anonym sa...

du är så jävla rolig :)

Dehäreja sa...

November e de väl inga större fel på?! December är min stora fasa-månad, för då är det jul- och nyårshelg. Avskyr det mer än nåt annat! December ska bort från de 12. Åsså va de bara 11....

Knaada sa...

Vad skulle vi göra utan november, tänk vilken jävla julstress det skulle bli!

Malde sa...

En bra händelse i november är min Yngsta Sons födelsedag. Men det är det enda.