30 oktober, 2010

Singapore Dag 1.

Efter en halv evighet kom jag till slut fram till Singapore. Gick, för att undvika dödsstraffet, på rött i tullen för att betala för mitt medhavda snus som nolltolereras här i landet. Men eftersom det inte stod någon tullrepresentant där så sparade jag 400 kr i tull, vilket kompenserar förlusten av en 200 gramsburk Kalix löjrom som inhandlades på Arlanda och konfiskerades av en nitisk tjänsteman i säkerhetskontrollen i Bangkok!

Nåväl, jag har bloggat lite om första vinprovningen redan, men inte här utan här.

Vi hörs!

4 kommentarer:

hanna sa...

Tänk, här sitter jag just och lyssnar på Singapore med Tom Waits, och så skriver du att du är där.
Det ser jag som ett tecken.
På att jag borde sno ihop en cheesecake.

Anonym sa...

Med lite logiskt tänkande borde du ha insett att Australiska viner borde dyka upp.
Med tanke på kommande se upp för Grange, Bin 707 0ch Bin 389.
Lycka till
Farfar

Ulrik sa...

Jag tror nog FarFar överskattar de ekonomiska förutsättningarna. Speciellt med tanke på vad
vin kostar i Singapore.

Perlamarela sa...

Här försvinner man en stund från rutan och vips är herr Fasching i Singapore. Tsss, jag är inte alls avis:/. Det minsta du kan göra för dina bloggvänner när du är tillbaka är att skriva ett inlägg om maten. Jag vill veta vad man äter där!