26 januari, 2009

Måndagsutmaning

Bigpanty förser mig med en perfekt terapi under tågresan till Linköping. Som jag för övrigt lovat min fru att jag inte skulle behöva åka till så ofta längre. Den här veckan stannar jag till lördag...

Nåväl,

10 Första

Första bästa kompis - Surte. Han hette Sture egentligen, men kallades Surte av någon anledning. Första snusen, första ciggen, första fyllan, första allt gjorde jag tillsammans med honom.

Första bil - Ljusgul Saab 99 som jag ärvde av min farfar. Handikapptillstånd ingick, vilket löste parkeringsproblemen i flera år.

Första kärlek - Carina. Vi var ihop i flera år under tonåren. Jag var livrädd för hennes farsa minns jag.

Första husdjur - Nojsa, en överviktig beagle.

Första semester - Varje sommar under uppväxten tillbringade vi i sommarstugan i Kavelmora, Dalarna, med Bengt "Köppäbävisan" Pegefeldt som närmsta granne. Men han blev ju känd först senare, när jag var i den åldern att det var direkt pinsamt liksom. Nu är jag stolt som en tupp över det! Utomlands var det Kanarieöarna.

Första jobb - Täby Trävaru AB, hos dåvarande flickvännens farsa. Jag sålde plankor helt enkelt.

Första köpta skiva - The Sweet, Desolation Boulevard. Det var säkert någon annan, ännu mer pinsamm skiva, men det har jag förträngt.

Första piercing - Ovansidan av handen, själv och med en säkerhetsnål. Skulle impa på nån tjej antagligen. Jag har fortfarande en liten prick kvar. Som en tatuering nästan.

Första konsert - Meatloaf på Hovet.

8 senaste

Senaste alkoholdrycken - Calvados.

Senaste bilfärd - Tur och retur Centralen, mellandottern skulle på klassresa.

Senaste filmen du såg - Den där när Will Smith har superkrafter. Och så är jag inne i ett 24-maraton, men det är ju en TV-serie. Bauer ligger grymt risigt till just nu.

Senast ringda telefonsamtal - Arbetskamrat, för att ta reda på hur risigt jag ligger till vid ankomst till Linköping.

Senaste bubbelbadet - Flera år sedan. Utomhus vid ett beachhouse i närheten av Atlantic City. Fan det där lät coolt.

Senast spelade CD-skiva - Stonecake.

Senaste gången du grät - Nyss. Stackars Timo.

Senaste måltiden - SJ-macka.

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar - Kan man räkna sin fru som sin bästa kompis? Kan man dejta sin fru? I så fall, min fru.

Blivit arresterad - Nej.

Blivit kär vid första ögonkastet - Ja.

Fastnat med blicken i någons urringning - Händer hela tiden, och jag tror inte att det märks heller, vilket det naturligtvis gör.

Sagt att du älskar någon utan att mena det - Nej.

Busringt till någon - Ja, till 112, eller 90000 på den tiden. Typ "Det brinner, det brinner! Vardå?? I fläsket". Kul.

7 saker du har på dig

1. Grå jeans, WESC. Coolt.
2. Vit T-shirt med hund på, WESC. Coolt
3. Blårutig skjorta, WESC. Coolt.
4. Gråa kallingar, WESC. Coolt.
5. Ecco-skor
6. Glasögon
7. Vigselring

6 saker du har gjort idag

1. Vaknat
2. Väckt ungar
3. Åkt taxi
4. Åkt tåg
5. Snusat
6. Ätit macka

5 favoritsaker utan rangordning

1. Snus
2. Barn
3. Fru
4. Senaste pokerboken
5. 24 boxen

4 personer du kan berätta allt för

Fru
Lumparpolaren
?
?

3 val

Blått eller rött? Blått

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör

1. Få barnbarn
2. Leva

1 sak du ångrar

En?? Jag borde nog fan blivit kock istället.

4 personer du vill ska göra samma blogginlägg

Articuno
Manihank
Berit

2 kommentarer:

Anonym sa...

Citat "Första bästa kompis - Surte. Han hette Sture egentligen, men kallades Surte av någon anledning. Första snusen, första ciggen, första fyllan, första allt gjorde jag tillsammans med honom."

Homoerotik!

Hank sa...

Ulrik, en klarsynt analys. Helt plötsligt faller även andra händelser på plats. Mönstret blir uppenbart.

Hur homo är Fasching på en skala 1 - 10?