11 februari, 2008

Mina grannar...

I söndags morse skulle jag ha kört min granne C till Arlanda. Han och sambon skulle till Egypten för en veckas sol och dyksemester. Nu var jag ju tvungen att dra tillbaka det erbjudandet redan kvällen före, när jag började inse att den där rom-samlingen skulle sätta sina spår dagen efter. Men det gjorde inte så mycket, för när han på morgonen skulle kolla vilken terminal han skulle åka till upptäckte han att planet redan hade gått. Dagen innan. Så det var bara att boka, och betala, en ny resa några dagar senare.

Eftersom C gärna bjuder på sig själv skickade han en mail till sina polare och berättade om sin lilla fadäs. Och fick följande svar av en annan av våra grannar, L:

Förstår exakt hur du känner dig. Hade biljetter bokade, hotell bokat, för mig och grabben till Sicilien i fredags. 07.20 från Skavsta. Vaknade med ett ryck på fredag morgon kl. 07.30. Väckarklockan hade för första gången på 10 år inte ringt.

Två grannar missar sina charterresor inom loppet av ett par dagar. Och jag är glad att de är mina grannar. I det här sällskapet ser jag ju faktiskt rätt kompetent ut.

1 kommentar:

Articuno sa...

Ditt område har verkligen mist sin forna glans. Bor det bara puckon där? Får nog flytta tillbaka och styra upp saker och ting lite.