16 februari, 2008

Sexvägs all-in på Cosmopol!

Jag såg en helt sjuk hand på Cosmopol igår när jag och en polare väntade på att få plats vid borden. Så här gick det till (på ett ungefär):

20/20 NL. Minns inte hur positionerna såg ut, eller preflopspelet heller, men det spelar mindre roll.

Spelare 1, med TT på handen och en stor stack, gör som första spelare en pottbet på 400 på floppen 9h 5h 4c, två hjärter. S2 (som aldrig visade korten) går all-in för c:a 2.000. S3 som har 1.500 kvar synar därefter all-in med 23 i hjärter (!). S4 har floppat ett set med 55 och synar bara. S5 sitter på KK (ingen hjärter) och synar all-in för sina sista 400. S6 har A6 i hjärter och synar med halva sin stack. Redan här kan ju S1, om man är normalbegåvad, möjligen inse att TT är en rätt kass hand, men han synar.

Turn kommer spader tio! S1, nu med ett set i tior, ställer glatt för c:a 3.000. Han med 55 synar all-in och han med A6 likaså. River blankar och S1 tar hem en ohygglig pott, åtminstone på ett 20/20 bord.

Nåt i den stilen var det i alla fall.

Till slut fick vi plats vid ett 20/20 bord knökfullt med riktigt riktigt dåliga spelare. Tyvärr var de överagressiva och synade dessutom hela vägen så ville du spela en hand så gjorde du det för hela stacken varje gång. Standardraisen på bordet var 10-15BB (!). Ett exempel:

UTG med 2000 i stacken höjer till 300 (15BB) med 7 5 off. Han får omslag till 1.800 (AA) och synar...

Jag vann ett par potter, spelade några lite dåligt, tröttnade efter ett tag och gick plus minus noll. Nästa gång tar jag med mig mer pengar, och blir stormrik.

Inga kommentarer: