20 juni, 2010

Söndag

Helt slutkörd. Jag orkar fortfarande inte riktigt med helgerna tydligen, åtminstone inte sådana som den här, med en massa festande och lite för lite sömn. Idag sa kroppen ifrån ordentligt så nu ska jag vila. Sätta mig någonstans och vänta på min själ, som inte riktigt hängt med i svängarna de senaste dagarna. Även om en firmafest i Linköping tätt följd av en midsommar kan komma att sätta käppar i det hjulet.

Jag ska nog försöka hinna med att distrahera hjärnan med lite poker också. Eftersom jag just nu är en av världens bästa Heads-up fixed limit SnG-spelare. Av de 15 senaste matcherna har jag vunnit 14, och eftersom jag utgår från att ni inte tror mig så får jag väl lägga upp en bild på det så kan ni räkna själva.



Hyfsat, om jag får säga det själv.

Och så har jag börjat twittra igen, tror jag iallafall. Följ mig här, så ska jag försöka twittra åtminstone ett par gånger per dag, promise!

Ha nu en trevlig midsommar. Må solen lysa på din senapssill.

13 kommentarer:

Ewa sa...

Inte för att jag fattar det som står på den pokergrejan (vet inte ens vad det heter) men det är säkert bra gjort av dej :O)
Ha en fin midsommar du och din familj
Kram

Anonym sa...

Jag är imponerad av din förmåga att aktivera dig, själv hade jag svårt att komma igång med något första året efter jag mist min dotter Anna.
Tittade ut ibland och väntade att få se henne komma vandrande, det som hänt kunde inte vara sant, så sa varje cell i min kropp.
Alla försöker finna sin väg att uthärda smärtan, för det gör j-t ont hela tiden, dygnet runt.
Jag minns väl när jag började känna ett inre lugn återvända, en stilla känsla av att det går att leva vidare, det som hänt var och är en oerhörd tragedi men jag har min dotter inom mig, alltid.
Vad handlar antika dramer om? Tragedier som måste uthärdas, det är egentligen livets essens.
Humor har vi fått för att orka med tillvaron som grubblande homo sapiens.

Kvällskram/ Annika

Ulrik sa...

Fixed Limit????

Ont om sill här.

Dehäreja sa...

Twittra? Jaha, e de nå't nytt man ska behöva lära sig för att få dina uppdatering om läget i framöver?
Nähädå, tänk inte på oss gamlingar som just har kommit in i det här med "bloggeriet"..... utan kör på ni bara! Mig blir du inte av med så lätt... Puss & kram från den efterhängsna mostern <3

Synöve sa...

Hm, det där ser ju ut som tidtabellen för bussarna i Peru ...
Och senapsill är fan inte gott!
Trevlig midsommar till dig och din familj med! Stuka inte foten när du dansar till "små grodorna"! :-D

Fasching sa...

Ewa: Det är jättebra, lita på mig...

Annika: Jag ser det som att distrahera hjärnan, låta den få vila lite. Fast man får fajtas med en hel del elaka skuldkänslor hela tiden. Men det är normalt säger dom, precis som alla andra eländiga tankar och känslor. Och jag tänker som du, att vi har våra barn med oss i allt. Det underlättar faktiskt lite.

Ulrik: Sushi då? Med senap på? Kan funka.

kokoo: Twitter är hur lätt som helst. Men roligare att läsa än att skriva... På't bara!

Synöve: Sill överhuvudtaget är jag tveksam till. Men vad gör man inte för lite snaps?

Anonym sa...

Skuldkänslorna tar tid att bearbeta, skuld för att " om jag gjort si eller så hade det inte hänt" och skuld då man försöker leva " som om inget hänt", skuld då man gör något lättsamt, skuld då man inte hela tiden är i det som skedde.
Men jag tänker; detta älskade barn är med som ens andra barn; ibland kopplar man av dem i tankarna, så gör man ju med alla man bryr sig om och älskar.
Bäst är då man kan glömma bort sig själv och sin smärta en stund, det måste man för att orka leva.
Det betyder INTE att man inte bär samma enorma kärlek och sorg inom sig.

Kram/ Annika

Anonym sa...

Är jag helt ute o cyklar, men var inte du och din fru på det stora vackra bröllopet i lördags? Tror mig sett era namn på inbjudningslistan? Har ju inte jag att göra med, men jag hade bloggat både före o efter o kors o tvärs om jag varit med där.
Ha det så bra och tack för en fin blogg!
Bruden

Fasching sa...

Bruden: Nej, den listan var för festkonserten dagen innan. Och den var vi på!

Ulrik sa...

Sushi med senap låter sådär. Men vi kan gå på sprit - det är ju ändå det viktigaste med midsommar. Tyvärr går solen ned redan strax efter 19, men det är å andra sidan varmt hela natten.

Men du undvek den viktigaste frågan. Fixed Limit. WTF??????
Så mycket för det man försökt lära dig.

Fasching sa...

Ulrik: Inga konstigheter. Råkade anmäla mig till en FL SnG och insåg att jag var kung.

Ulrik sa...

Råkade anmäla sig till en är ok. Men hur förklarar du nästa 15?

Kung på FL är lika imponerande som att vara kung på Finns i sjön.
Eller bäst på att cykla med stödhjul.

;-)

Fasching sa...

Ulrik: Du är bara avundsjuk.