04 april, 2009

Bröllopsmiddag

(Ja, jag var tvungen att kolla stavningen.)



Ikväll är det dags för den årliga bröllopsmiddagen, som Articuno, Manihank och min fru genomför två gånger per år. Skälet till att vi kör en bröllopsmiddag tillsammans är att vi gifte oss tillsammans. Skälet till att vi kör den två gånger per år är att det är en tillställning som är alldeles för trevlig för att vänta ett helt år till nästa.

Reglerna för middagen återfinns på Manihanks blogg, även om jag inte riktigt känner igen alla. Och saknar några, bla den att vi alltid träffas hemma hos dom, där Manihank frikostigt bjuder ur sin digra whiskeysamling. Den aktiviteten försvann i år av någon anledning, och utan tydlig förvarning dessutom.

Eftersom det är min tur att bjuda kräver detta en rejäl pokersittning i eftermiddag. Går det dåligt så går vi hit, men ligger jag däremot på min vanliga winrate så har vi definitivt råd med detta. Bara som exempel alltså, restaurangen är topphemlig så som traditionen bjuder.

3 kommentarer:

Hank sa...

Haha! Underbart nedtecknat. Med min fru-länken överträffar du nästan dig själv.

Articuno sa...

Alldeles, alldeles underbart! Nu har jag kommit tillbaka till det här inlägget för tredje gången, klickat på min fru-länken och skrattat mig blå.

Makalöst roligt!

Anonym sa...

Aaaaahahaha! Du är en sjuk, sjuk människa!