26 mars, 2009

FAQ me

Hur gammal är du om fem år?
50 år. Holy. Fucking. Shit.

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Projektets assisterande tekniske projektledare.

Hur lång är du?
180 cm

Vilken är den senaste filmen du sett?
Nya Bondrullen, som sög.

Vem ringde dig senast?
Något av barnen, minns inte om det handlade om skjuts eller pengar. Antagligen både och.

Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Om du ansvarar och går i god för henne så är det ok. Grattis till uppdraget."

Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Mess.

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Min mamma är död, men mina föräldrar var gifta då hon dog. Och farsan har gift om sig.

När såg du senast din mamma?
Det är väldigt länge sedan - tisdagen den 7:e maj 1991, ändå minns jag fortfarande vädret den morgonen.

Vilken ögonfärg har du?
Blå.

När vaknade du i dag?
06.40, 06.49, 06.58, 07.07 samt 07.16. Snooze är mitt mellannamn.

Vilken är din favoritjulsång?
Jul, jul, strålande jul är den jag hatar minst.

Vilken är din favoritplats?
Las Vegas är ohotad etta. Helsingborg, Sundsvall och Östervåla starka tvåor.

Vilken plats föredrar du minst?
Scandic i Skövde.

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Inte på Scandic i Skövde i alla fall. Om tio år befinner jag mig i en bostadsrätt i Vasastan. Bara jag och min fru. Och min vinsamling.

Vad skrämde dig som barn?
Spindlar. Då som nu.

Vad fick dig verkligen att skratta senast?
"Ricky Gervais on fat people" på Youtube, och när min fru utropade "Morgonsex" så att hela restaurangen på Hea Gård tystnade.

Hur stor är din säng?
180 cm bred.

Vilken typ av säng är det?
Hästens. (Den här frågan la jag till själv, jag missar sällan ett tillfälle att påpeka att jag äger en Hästens säng)

Vem sov du senast tillsammans med?
Frugan, tills hon fick nog av snarkningarna och drog till soffan.

Sover du med eller utan kläder på dig?
Med lite flyt sover jag naken. Annars iförd en kalsong.

Hur många kuddar har du i sängen?
Sju. Två till mig, en till frun och fyra reserver.

Hur många landskap har du bott i?
Ett enda sketet landskap, Uppland. Eller ligger Söder i Södermanland? I så fall två.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor.

Är du social?
Ja, jag är löjligt social.

Vilken är din favoritglass?
Gb:s gräddglass med jordgubbsrippel. En fröjd.

Vilken är din favoritefterrätt?
Cheesecake, inget annat kommer ens nära. Gärna med en Sauternes till.

Tycker du om kinamat?
Ja, den där sunkiga varianten. Friterad mat med ris, i en sjö av sötsur sås. Så att det liksom gnistrar av kolhydrater.

Tycker du om kaffe?
Jag är beroende av kaffe, fast bara må-fre konstigt nog.

Vad dricker du till frukost?
I bästa fall en proteindryck. För det mesta ingenting. Frukost är en vidrig måltid.

Sover du på någon särskild sida?
Ja, på vänster sida, gulligt kramandes kudde nummer två.

Kan du spela poker?
Bajsar Påven i skogen? Naturligtvis kan jag spela poker, bättre än alla andra dessutom. Jag har bara lite otur.

Tycker du om att mysa/kela?
Leder det till sex?

Är du en beroendemänniska?
Ja, utan tvekan.

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Zlatan och jag liksom. Men känner vet jag inte. Lite kanske, jag har ju sett honom på TV.

Vill du ha barn?
Ja, därav mina tre tonårshjältar. Och ännu mer vill jag ha barnbarn. Jag kan inte vänta! Eller jo det kan jag, jag kan vänta i minst tio år, hör ni det ungar?

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Och så kan jag säga "hunden ligger under bordet" på spanska. Men det har inte hjälpt mig så mycket faktiskt.

Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, när min polare cyklade in i ett elskåp. Det var spännande.

Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, under förutsättning att det är stora vågor. Eller jo, havet ändå. Pool känns lite badkar sådär, fast med en massa okända människor i.

Vad spenderar du mest pengar på?
Mat, boende, och tonårsbarn.

Äger du dyrbara smycken?
Nej.

Vilket är ditt favoritprogram på TV?
Ballar av stål och allt med Ramsey. Och text-tv.

Kan du rulla med tungan?
Jajemen!

Vem är den roligaste människan du känner?
Jag känner väldigt många roliga människor, men lumparpolaren från Östervåla måste vara nr 1.

Sover du med gosedjur?
Ibland, men oftast flyttar hon till soffan när jag börjar snarka. (Det där var ju gulligt sagt!)

Vad har du för ringsignal?
My, my, my med Armand van Helden.

Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, från tonåren. En IFK Göteborg tröja.

Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min World Series of Poker kaffemugg.

Flirtar du mycket?
Nej, jag är bra värdelös på det.

Kan du byta olja på bilen?
BYTA olja? Inte en chans. Möjligen kolla oljenivån.

Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Aldrig, vilket är lite märkligt.

Vilken var den senaste boken du läste?
Gus Hansen: Every Hand Revealed.

Läser du någon dagstidning?
Aftonbladet på nätet.

Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej.

Dansar du i bilen?
Hur dansar man i en bil? Och när jag ändå ställer frågor, hur dansar man?

Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En ekvation. X * 1,06 = 100, när jag försökte mig på att förstå det här med moms. X blev 94,3 för övrigt.

När var du i kyrkan senast?
Jag var på Timos minnesstund i Stadsmissionens kyrka i Gamla Stan i måndags. En halvtimme innan dess var jag faktiskt inne och kollade i Storkyrkan när jag ändå var i närheten. Byggd på 1200-talet. Extremt fascinerande när man tänker på det. Jaså inte, nähe men jag tycker det i alla fall.

Vem var din favoritlärare på högstadiet?
De få jag minns var inga favoriter. Jag har ett svagt minne av någon Margareta som var snäll.

Sådärja! Berit borde definitivt lägga lite tid på det här. Och Gremlan behöver man väl inte fråga?

5 kommentarer:

Articuno sa...

Ballar av stål och allt med Ramsey

Precis allt som är fel med världen idag. Skitstövlar och en skitstövel till. Jag var oerhört förtjust i Martin Soneby ända tills han dök upp i det där jävla skitprogrammet. Nu vill jag bara slå honom. Nästan i alla fall.

Och ja, du har bott i Sörmland.

Fasching sa...

Du vet att du inte är 70 år gammal än va? Du förväntas gilla det där, du är ju för fan målgruppen!

Anonym sa...

Haha! Vilken tur jag har, kom precis hem och har tråkigt! Im right on to it!

Ulrik sa...

Aftonbladet är en kvällstidning, dyslektiker!

Fasching sa...

Är du också 70? Aftonbladet har ju för fan varit en morgontidning sedan Brage spelade i Allsvenskan.