27 augusti, 2007

Slarv

Tre turrar och 2, 3 5 som resultat. Det borde blivit 1, 1, 5 istället eftersom jag ägde de två första borden efter två tidiga uppdubblingar och massor med premiumhänder och hade säkert 70% av markerna när vi var fyra kvar. Blev otålig och onödigt aggresiv och höll faktiskt på att bubbla på bägge borden! Men med lite kämpa och rätt mycket flyt kom jag tillbaka.

Två tomtespel:

I första handen med mörkarna 10/20 floppar jag ett set i tvåor på floppen 2, Q, K efter att ha synat en minhöjning från mitten. Halva bordet ser floppen och raisaren bettar sen 580 när det checkas till honom. 580 i en pott på kanske 200! Jag synar, alla andra slänger och han ställer glatt in med A9o efter att en sexa landat på turn.

På det andra bordet ser tredje handen ut ungefär så här: UTG raisar 4BB, UTG+1 reraisar till 10BB, och UTG+2 ställer in. UTG synar med KK, UTG+1 synar med K9o (!) och UTG+2 visar inte så överraskande AA. Potten leks hem av K9-clownen som har en 9-hög stege redan på turn. Han hamnar till slut givetvis utanför pengarna.

Med såna här lirare kring borden känns varje hand som ett litet äventyr!

Plus 12 dollar, men det skulle varit mer! Måste skärpa mig!

Inga kommentarer: