14 maj, 2009

Bra reklam, och ett hatiskt utspel

Hittade den här hos Christina på Tara.

Den mesta reklamen är avskyvärt dålig, men den här bannern, titta högst upp, är faktiskt riktigt riktigt bra. Han eller hon som kom på idén, han eller hon vill jag vara.

Så den skulle man kunnat bli glad åt. Om man inte drabbats av IT-supportens magnifika inkompetens idag.

Eftersom jag är kvar på samma arbetsplats men inte anställd längre så behövde jag ett nytt "konto". Vilket innebär att jag får ett nytt användarnamn samt att gamla mail och alla mina dokument på servern flyttas från det gamla kontot till det nya.

En insats på kanske en timme, om ens det, för en normalbegåvad IT-tekniker.

Detta jobb beställdes den 13 mars och behövde vara klart absolut senast idag på morgonen. I morse kunde jag inte ens logga in på datorn. "Du har ju slutat", liksom. Strax före lunch var åtminstone den frågan utklarad, "jovisst har jag slutat, men jag skulle ju fortsätta jobba i ny regi, vilket ju var själva kontentan av det lilla mail som jag skickade till er för ganska exakt två månader sedan". Osv.

Kl 15.00 har jag fortfarande inte sett röken av mina sparade mail, eller någon enda liten fil från förr. Det är tomt. Och jag kan fortfarande inte jobba. Så nu skiter jag i det här och åker hem. Men innan dess tänker jag avreagera mig.

JAG BLIR FAN GALEN! Vad ska jag säga om min uppdragsgivare kommer och undrar hur mycket valuta han fått för sina pengar idag då? "Inte ett skit, hurså?"

Jag vill ha någon att skälla på! Och eftersom jag inte orkar ringa helpdesken igen så vänder jag min aggressivitet, fullständigt ologiskt och helt oprovocerat, till några av mina bloggvänner. (Jo, nu får ni fan ställa upp):

Manihank: Han jobbar som IT-chef på ett stort företag i Stockholm. Han kan fara åt helvete. Han har naturligtvis ingen som helst skuld i detta, men han är IT-chef och kan således, i den rollen, fara åt helvete.

Ulrik: Han är troligtvis också helt oskyldig, men det skulle inte förvåna mig det minsta om Electrolux på något sätt är inblandat. Jag ser inte riktigt hur, men för säkerhets skull så kan Ulrik fara åt helvete.

Berit Brynja: Är garanterat inte inblandad, för då hade det varit sjukt mycket värre, men varför inte be henne fara åt helvete när man ändå är igång? Hon har kallat mig tant i kommentarsfältet två gånger nu, bara en sån sak.

Articuno: Gift med Manihank. Far åt helvete.

mattsson: Ditt as. Du är nån slags jävla systemutvecklare, va? VA?. Faaaaar åt helvete.

Jävlarsatan! Hur svårt kan det vara att flytta en Inbox från ett ställe till ett annat?

Och ikväll kommer min andra nya dator från Dell. Den kommer naturligtvis inte att funka, så jag stryper nog speditörskillen redan i dörren. I förskott liksom.

Fan.

(Kl 15:10 var allt fixat. Så nu får jag jobba 16 timmar imorgon istället. Fredag.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra att du trivs med ditt nya liv som egen företagare!
/Hon i Bryssel

mattsson sa...

Grattis! Ingen bil, ingen mail, inga dokument, inget jobb, inga vänner. Inom loppet av några dagar! Bra jobbat, jag är imponerad!

Hank sa...

Haha.

Jag skulle ställa ut dagens faktura till it-avdelning. Bara för att markera, liksom.

Men det är klart, konsulter är nutidens trälar, slavar eller livegna. Välj vad du vill. Att vara konsult är att vara någon annan till lags. Att hora litegrann. Bara att svälja.

Eller skälla på oskyldiga kompisar. Det går också bra.

kletskiten sa...

Kramar från en Little old ladie till en annan!

Ulrik sa...

Men din kaffemaskin från Electrolux funkar utmärkt. Använd den när du inte kan jobba.

Jag har själv ägnat förmiddagen åt att surfa runt på din hemsida för företaget.

Kan du betala din skuld nu?

Tysken från Lund sa...

och ditt nya Telenorabonnemang fungerade klanderfritt från dag 1.....

Fasching sa...

I helvete heller! Play Now Plus laddar inte ned några låtar, trots 10 samtal till supporten. Telenor kan fara åt helvete!

Tysken från Lund sa...

u gotta pay da bill man !!!