15 maj, 2009

Ånga

Jag ströp inte speditörskillen igår.

För han kom aldrig. Jag satt hemma mellan 17-22 när leveransen skulle ske, men inte fan kom det någon speditör.

Så idag ringde jag Schenker, galet förbannad och förberedd på varenda jävla bortförklaring som dom överhuvudtaget skulle kunna komma på. Alla utom två visade det sig.

Jag: Hej, ni skulle komma med en leverans till mig mellan 17-22 igår, men det gjorde ni inte.
Hon på Schenker: Då ska vi se vad han har skrivit här... Ja han försökte leverera kl 18.23, men han hittade inte.
Jag: *förbluffad tystnad*
Hon: (inser att det där kanske inte var världens bästa förklaring) Ehh... ja han skriver alltså att han inte hittat dit.
Jag: Jag bor i Täby.
Hon: Jaa... jag måste kolla det här.

1 timme senare ringer hon.

Hon: Ja, nu har jag kollat, han säger att det var avspärrat.
Jag: AVSPÄRRAT?
Hon: Jaa...
Jag: Det skulle jag nog ha lagt märke till i så fall, det fanns inga avspärrningar här. Han var aldrig här, eller hur?
Hon: Kan jag återkomma till dig?

1 timme till.

Hon: Vi kan komma idag istället, mellan 17-22.
Jag: Nej, ni kan komma idag mellan 17-17.30.
Hon: 17-19?
Jag: Ok.

Kl 15:10:

Lastbilschaufför: Tjena, jag har en utkörning till dig nu, men så såg jag att det skulle levereras mellan 17-19.
Jag: Jaha.
Han: Är du hemma?
Jag: Nej.
Han: Vi har inga kvällskörningar på fredagar.
Jag: *maxpuls* Jag ska ha min dator mellan 17-19.
Han: Inte av mig, jag ringer Schenker.
Jag: Jag med!

Andas, och ringer Schenker. Som lovar och försäkrar att det kommer en leverans mellan 17-19 idag.

Så ikväll kan två saker hända. Antingen får jag en datorleverans mellan 17-19, eller så poppar den där venen som varit farligt tydlig på min tinning sedan igår.

6 kommentarer:

Low sa...

En minut kvar nu. se till att ringa dom direkt klockan 19:00 och fråga var fan han är någonstans. Säg sedan att du kan vänta i luren tills han kommer och se till att göra det.

STÅ PÅ DIG!

/Low

Hank sa...

Ibland skriver du bara så där fantastiskt bra.

Anonym sa...

Sådant händer bara i Täby....

Articuno sa...

Hur gick det?

Fasching sa...

Kl 17:15 kom min dator. Med Jetpack, inte Schenker.

Installationen gick bra, enda malören var att jag råkade klippa av fel kabel när jag skulle reda ut kabelhärvan från den förra datorn. Så nu har Netgear slocknat. Och inte den ganla mobilladdaren som jag trodde jag klippte av. Men internet funkar på min nya fräsiga stationära i alla fall!

Ulrik sa...

Man kan oftast dra ut sladden - man behöver inte klippa av dem. De är liksom konstruerade på det sättet.

Jag vet inte om jag skrattar mest åt Schenker eller mwprojektkonsult.se's grundare....