18 maj, 2009

Apropå ingenting

Bröllopsdagsmiddagen i lördags var utmärkt. Ulrik får säga vad han vill, Grill är ett utmärkt ställe. Vinlistan kunde vara bättre (och billigare) men maten var utsökt. Tonfiskceviche till förrätt och en monster-ribeye som huvudrätt. Perfekt från start till mål.

Enda missen i lördags var väl att vi fick för oss att framåt elvatiden leta reda på Articuno och Manihank, vårt dubbelbröllopspar, för att se vad de hade för sig. De satt oturligt nog hemma hos Manihanks syster som är gift med ägaren till Täbys största whiskeysamling.

Men jag skärpte mig, tänkte på morgondagen, och tackade nej till att prova mig igenom sortimentet. Not.

Ska man aldrig lära sig, ska man aldrig lära sig, ska man aldrig lära sig, och hur dum får man bli?

Det var supertrevligt naturligtvis, men 3 dl whiskey det sista man gör innan man lägger sig? Och mycket riktigt, plötsligt var det söndag och så låg man där i soffan och ville dö igen.

Ett av mina mål i livet får bli att lära mig tänka längre än näsan räcker innan jag fyller femtio. Det borde fan gå.

1 kommentar:

mattsson sa...

Lycka till!