17 juni, 2008

Skönare än skinkmassage

Lirade NL200 (kr) på SvSpel, blinds 0,5/1, och hade en snubbe före mig som höjde 4 BB varje hand. Han synade alla reraise, och bettade pott på varje flopp. Så det blev bearhunting ála Ulrik. Väntade, väntade och väntade tills jag åtminstone fick ett pocketpar.

Han höjde sina 4 BB och jag synade med 77. Killen efter mig synade också. Flop 55K. Dåren bettar pott. Jag synar och killen efter synar också (ajaj). Turn 8. Dåren betar 13 igen och jag synar och det gör killen efter mig också. Dåren ´är jag inte så orolig för, men snubben efter mig måste ju ha minst en K eller femma.

River 7...

Dåren checkar, jag betar pott på 100 och snubben efteråt ställer för ytterligare 128. Och dåren går också all-in med sina resterande 148.!! Vad fan nu då? Jag synar naturligtvis, men är bara lagom kaxig. Killen som ställde först gjorde det med 56 och dåren hade A8! En pott på drygt 700(!) BB till Fasching.

Jag älskar poker.

Inga kommentarer: