28 juni, 2008

Poker!

Visst har ni saknat lite pokerhänder? Visst har ni det?

Jag har som nytt mål att tjäna minst 1000 kr i månaden på poker, vilket hittills inte verkar oöverstigligt på något sätt. Efter tre veckor ligger jag redan 3000 spänn plus bara på Svenska Spel.

Pengarna ska gå till att var femte månad (eller oftare!) äta en avsmakningsmeny på någon av de bästa krogarna i Sverige tillsammans med min fru. Första anhalten var ju som ni redan vet Frantzén-Lindeberg i Gamla Stan.

Det här är en djävulskt listig plan ska ni veta! Inte nog med att jag kan glänsa och bjuda frugan på lyxkrog, det borde ju också leda till att min poker blir en viktig del av min fritid, eller hur?

Nåväl, här kommer en hand som visar hur lätt det är att vinna pengar, om man bara har den rätta inställningen hela vägen in i kaklet. Tyvärr handlar det om SEK och inte om dollar i den här handen:

Inga kommentarer: