04 januari, 2017

Fokus

Mitt nya tråkiga deppliv började ju i förrgår, och det med en rejäl rivstart. Inte nog med att lunchen bestod av två gurkor och en påse tallkottar, jag var även tvungen att gå till gymmet också. Låt vara bara för att fota mig och skriva på ett papper, men ändå. Dessutom skulle jag väga mig och mäta omkretsen på kroppen där den är som längst, nämligen runt magen. Jag var helt slut efteråt.

Och igår var första träningspasset på Balance. Glad i hågen fast tvärtom så körde jag ett varv på de maskiner och med de vikterna jag körde sist, i somras, när jag var vältränad (-ish). Jag dog givetvis och idag kan jag inte gå och se normal ut på samma gång.

Och så här ska det alltså fortsätta i 91 dagar till. Så roligt det ska bli.

Nu är jag ju tack och lov gift sedan länge och därför van vid en massa elände, så jag försöker istället fokusera på det som finns kvar av det goda livet: snus och sommelierutbildningen. Snus tror jag ni vet hur det fungerar, men för att ge er en liten inblick i sommelierstudentens hårda vardag så kommer här ett litet utdrag ur schemat.



Notera sportlovet mellan italienska viner och champagne, så välbehövligt! Minns inte riktigt när jag hade sportlov senast men det kan ha varit i samband med att Evert Taube slog igenom.


Så jag håller ut i väntan på att utbildningen drar igång, och eftersom den håller på i ytterligare nio månader efter att djävulskvartalet är över så är jag antagligen lika glad och trind även inför nästa jul.

Inga kommentarer: