18 juli, 2008

Liten pokeruppdatering

Är ensam med med mina tonåringar sedan en vecka tillbaka. Med betoning på ensam, för ungarna är allt annat än hemma. Och magsåret blir bara större och större, eftersom det är stört omöjligt att veta om de verkligen är där de säger att de är, eller gör det dom säger att dom gör. Och att tänka tillbaka på vad man själv sysslade med i den åldern gör ju inte magsåret mindre direkt...

Men just nu tror jag att jag har hyfsad koll på dom (haha, I wish). Vilket ger lite ro att plöja igen pokerdatabasen och fundera på vad som händer, med alla händer.

Efter ytterligare ett försök att gå upp i nivå på Betsson och Pokerloco, med förödande resultat (nåja, men vann gjorde jag inte), så tröttnade jag på det nätverket och cashade ut från båda sajterna i avsikt att lämpa över stålarna, c:a 1800 dollar till Svenska Spel där jag går otroligt bra. Inte för att jag tror att själva sajten spelar någon roll för resultatet, men lika bra att spela någonstans där man är bekväm.

Nu tog ju inte Svenska Spel "Neteller" som jag använder för att flytta pengar så jag lastade in rullen på min gamla sajt 24hPoker för att via den sajten casha ut till mitt bankkonto för vidarebefordran till Svenska Spel. Hänger ni med?

Att sätta in pengarna var inga problem, inloggningsuppgifterna fanns lagrade på min dator, men när man ska casha ut kan det vara bra att kunna sitt gamla password, för det kan man inte klippa och klistra in minsann. Vilket jag inte hade en endaste aning om vad det kunde vara. Och vad kan svaret vara på den hemliga frågan man behöver när man glömt sitt password? Inte en susning. Så nu sitter jag med 1.000 euro (undrar hur mycket jag torskat bara i växlingsavgift hittills) utan att kunna ta ut dom!

Efter mycket om och men fick jag ett nytt password från supporten men det satt långt inne, det räckte inte med att man skickade ett mail och sa "Hej, jag har glömt mitt password, kan inte ni berätta vad det är, schyssta rå".

Så nu kan jag casha ut, men jag passade naturligtvis på att spela lite och backade givetvis rejält med hjälp av direkt osmakliga utdragningar. Kom till slut tillbaka till utgångsläget när jag mycket orättvist vann en jättepott med AQ mot KK allin preflop.

Så mitt beslut att köra enbart på Svenska Spel är nog inte helt fel. Av någon anledning får mina händer stå lite oftare där och jag har senaste 30 dagarna plussat 4.000 kr. Låter kanske inte så mycket, men eftersom jag spelar 0,5-1 SEK är det faktiskt ett direkt overkligt bra resultat som, om jag räknar rätt, innebär 40BB/100 över c:a 10.000 händer.

Och så snart jag får min HH converter att funka igen ska jag posta de allra bästa!

Och till alla er tonårföräldrar som läser den här bloggen (typ noll personer) kan jag tipsa om www.1318.se. En utmärkt sajt skapad av en väninna till mig. Och som coolt nog är lite halvkändis, hon bloggar nämligen på en riktig tidning. Med bild och allt!

Heter det väninna om man är kille och känner en tjej förresten? Eller är det bara kvinnor som kan ha väninnor?

Tjejkompis? Låter lite ungt va?

En brud jag känner? Kanske lite omoget? Nej, det får bli det. Vi säger så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ehhh.... varför inte bara "kompis"? Varför måste man säga tjejkompis bara för att det är en tjej? Och varför måste man säga "bla bla bla färgad person bla bla bla"? Det borde räcka med "person" el motsv.