25 november, 2008

Electrolux suger elefantballe!


För fem år sedan köpte jag en jättepjäs från Electrolux, ett av deras flaggskepp inom kyl&frys, den mäktiga A2388:an för 23.900 kr (!).

För två år sedan gick garantin ut och efter det har jag lagt 6.775 kr på att reparera fanskapet två gånger. Utan att det avhjälpt felet! Och utan att Electrolux betalar tillbaka ens delar av kostnaderna! Kvack!?

Bägge gångerna har kylfläkten i frysen frusit fast. Första gången berodde det (enligt Electrolux) på ett elektronikfel, så hela elektroniken byttes ut för nätta 4.900 kr. Sex månader senare hade fläkten frusit fast igen, den här gången pga av att fläkten ("kanske", enl reparatören) var defekt. Kostnad 1.875 kr.

Och enligt Electrolux reklamationsavdelning så har jag haft sån himla otur att jag inom ett halvår haft två olika, av varandra oberoende fel som gett samma symtom, nämligen en 5 kilos isklump runt kylfläkten. Och då har jag ju ingenting att reklamera. Oflyt, verkligen.

Vid båda reparationerna har reparatören dessutom skrivit "kunden provar vidare" på serviceordern, och det känns ju tryggt. Så om c:a sex månader, när isen byggts upp igen, så kommer kylfläkten att frysa fast för tredje gången. Och då kommer jag att behöva både beta-blockerare och handklovar för att inte göra något olagligt.

Fan, tänk om man kände någon som jobbar på Electrolux. Och som inte bjöd på en massa goda viner stup i kvarten, samtidigt som han lärde mig spela poker. Så man kunde ha nån jävel att skälla på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ARN? Eller ett fall för: "ska det va så? ska det va så?"

Fasching sa...

Både och. Och Insider. Och Rapport och Aktuellt också. Och Cops.

Anonym sa...

SVERKER !!!!