11 september, 2008

Ny dag, nya tag


Trött, trött, trött igår kväll, så jag släntrade mest runt i jakt på pokerböcker, DVD:er och, ja... vadsomhelst. Men hittade ingenting, främst pga att jag inte ens hittade någon bokhandel eller film/musikaffär vilket ju onekligen hade hjälpt en del.

Middag på The Cheesecake Factory, vars meny är tjock som en liten roman. 33 förrätter, 44 varmrätter och sen 31 olika sorters cheesecake på det. Jag valde så klart The Original, och av de 20 olika toppings man kunde välja, så valde jag ingen. Konstiga blickar från servitrisen men hur skulle hon kunna veta att jag är en av europas främsta cheesecakeexperter? Och en av få som vet att cheesecake ska ätas "plain". Ingen chocolate-chip-coockie-dough-skit eller toppingtrams, bara ren cheesecake. Även om det är lite som att gå fram till en glasskiosk som har hundra olika smaker och beställa en strut med tre kulor vanilj. Jag lämnade dessutom den lilla gräddklicken helt orörd, av ren princip.

Och inte kan jag få över några bilder från telefonen till datorn heller! Trots att båda har Bluetooth. Så bilderna kommer nästa vecka.

Idag är det torsdag. Idag ska jag till Freemont Street.

Inga kommentarer: