25 december, 2007

Proffs

Jag är troligtvis den bästa och mest effektiva julshopparen i Sverige. Och antagligen är jag topp tio i Europa, och kanske i hela världen. På 22 minuter blankt hade jag fixat kanonklappar till farsan, frugan, och svägerskans pojkvän. Plus två bonusklappar till några arbetskamrater. Och trots att jag inte ens funderat på vad jag skulle köpa förrän jag äntrade Designtorget verkar dessutom alla presenter vara extremt välgenomtänkta och ändamålsenliga. Frugan var lyrisk över sin nya julgransmatta och mobilladdarlådan, och svägerskan har nog fullt sjå med att slita sin pojkvän från tutt-memot han fick. Farsan har inte fått sina än, men de är grymt bra dom också. Såklart.

Det här fick jag av min fru (som fokuserat på julklappar sedan kräftskivorna i augusti):

- En DVD-film. Samma film som min son fick i sitt paket tre minuter innan jag öppnade mitt.
- En bok jag redan läst.

Men jag är glad ändå. Mest för att jag är så grymt bra på att handla presenter.

Inga kommentarer: