29 april, 2008

Seeegt

Massvis, och då menar jag massvis, med beats senaste dagarna.

Den här kändes värst:

Tiltad efter att ha åkt på den femtielfte tvåoutaren för dagen så höjer jag preflop med AK och bettar sedan 3/4 pott på floppen AJ6 med färgdrag ute. Nu jävlar ska han få. Syn. Turn 2, ingen färg. Bettar pott, syn. River 9, fortfarande ingen färg. All-in och syn av 9 2! Intressant spelat eftersom han inte ens hade färgdraget.

De enda gångerna jag kommit i pengarna är när jag i någon hand lyckats baxa in pengarna som stor underdog och dragit ut. Verkar vara enda sättet att vinna just nu, på rent flyt. Back rejält på SNG:er, 250 dollar kvar till målet nu. Ger det max en vecka till.

Imorgon lämnar jag Linköping och åker hem för helg och portvinsprovning! En Tawny, två Vintage , en Late Bottled Vintage, och en Ruby. Fem pavor på lika många personer, en orgie i ost, choklad och cigarr. Jag kommer att må tjyvens på torsdag!

Och sen ska jag handla viner för flera tusen! Bla en 1997 2:a Cru från Medoc. Mer än så törs jag inte avslöja, vinerna till vinprovningen får vara hemlig ett tag till.

Inga kommentarer: