12 september, 2007

Kneg, deg, och the Mother of all drawouts

Knegar på i SNG-träsket och tar mig lååångsamt uppåt. Har lite bättre flyt i cashgamen (som jag lovat mig själv att hålla mig ifrån) och plussar snabbare där än i SNG:erna. Jag tror jag ska spela $13 6-manna SNG istället för 9-manna, framförallt för att speeda upp projektet en aning, och inte vara låst vid datorn mer tid än nödvändigt.

Det var i en 6-manna jag lyckades med att dela ut en horribelt äcklig bad beat när jag med AK lyckades få in degen på floppen A 9 x mot motståndarens 99. Uppförsbacke kan tyckas, men med K på både turn och river så var han, efter en del rättfärdiga förolämpningar av såväl mig som PokerStars, ute ur turneringen.

Jag ska försöka få lite mer tid till pokern, men med ett badrumsprojekt som aldrig blir klart och med allmänt strul på jobbet får jag nog vara glad om jag kan köra en session varannan dag eller nåt.

Inga kommentarer: